Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ušijte si vlastní hračku!

Vždy jsem záviděla těm tvořivým. Sama jsem zkoušela třeba malovat, ale bez velkých úspěchů. Od té doby, co mám syna, jsem si začala všímat doma šitých oblečků a začala se ve mně probouzet touha něco tvořit. 

Když jsem natrefila na knihu Tilda a dům hraček, řekla jsem si, že to bude pro mě ten nejlepší začátek. Ušiji svému chlapečkovi jedinečnou hračku! Za tímto účelem jsem si tedy koupila látky, a dokonce i malé kovové srdíčko s nápisem „forever“ s myšlenkou, že to bude ona věc, která synovi zůstane z dětství na památku. Samozřejmě si uvědomuji naivitu předchozí věty, jelikož kdyby se dožila příštího roku vcelku, byla by to spíš náhoda. Ale přes to jsem se rozhodla do toho jít. Co kdyby náhodou!

Jelikož jsem se doposud nikdy nestřetla se šicím strojem, byla pro mě práce s ním nečekaně obtížným úkolem. Představovala jsem si závěrečnou fázi práce, totiž sešití předem nachystaných, nastřihaných a vyztužených částí velrybky, jako tu jednoduchou sladkou tečku na konci příběhu. Samozřejmě, jak uvidíte na výsledku, má (ne)schopnost práce se s tímto již letitým šicím strojem projevila všude, kde jen trošku mohla. Ale zpět ke knize.

Původně měly být dvě, ale bílou jsem zkazila úplně :)

Tilda a dům hraček je jednou z nejúspěšnějších publikací nakladatelství Metafora loňského roku, což jen dokazuje, že nápad nebo touhu tvořit má mnoho z nás. Autorka, norská návrhářka Tone Finnangerová, řečená Tilda, už odmalička vytvářela všechno možné. Nejvíce ji vždycky bavily panenky, a tak se právě jim věnuje velká část knihy. Dalšími náměty, na které naleznete podrobný návod jak a z čeho je ušít, jsou exotická zvířata nebo tematické předměty z moře a vody. Tilda vám osvětlí, jaký materiál máte vybrat, jak máte kreslit oči nebo dělat jiné doplňky, a skutečně krok po kroku vás provádí postupem jak co tvořit, abyste dospěli do zdárného konce.

Vzhledem k mým (ne)zkušenostem v tomto oboru jsem se rozhodla začít šitím velryby z pruhu zdarma obdržené látky. Teď už vím, že jsem si z nabídky vybrala spíš to těžší. Nicméně vše až do fáze šití bylo jasné, potřebné věci dobře popsané, nebyl žádný problém. Po boji se strojem jsem pak udělala ještě chybu v postupu (nepřečetla jsem si pořádně zadání), otočila a vycpala jsem dopředu ocas, a tak jsem musela došívat ručně (výsledek podle toho také vypadá). Když odhlédneme od kvality závěrečného díla, jehož chyby jdou na můj vrub, nakonec se věc i tak v podstatě podařila. Žádný učený z nebe nespadl, že, takže příště, budu doufat, to snad už dopadne lépe!

Knížka je plná zajímavých nápadů. Kromě zvířat a panenek nabízí i nějaký patchwork a quilting, na který se výhledově také chystám. Každopádně má Tilda hodně co nabídnout. Ačkoliv ušití takové panenky nebo zvířátka může vypadat jako snadná věc, musíte si to nejen správně nastříhat a přesně dodržovat postup, ale také musíte alespoň trošku ovládat šicí stroj. V první fázi se také nejspíš budete muset chvíli věnovat správnému výběru látek a výztuží (existuje jich poměrně velké množství), ale i přes počáteční obtíže věřím, že vás to stejně jako mě bude moc bavit a určitě to nevzdáte. Ve finále se i tento můj poměrně zparchantělý pokus synovi líbil a hned obdržel několik hubiček. Ale tu dokonalou hračku se srdíčkem pro NĚJ jednou určitě ušiji! A nebude to trvat dlouho.

93 %

 

Autor: Tereza Špetlíková | středa 22.2.2017 8:18 | karma článku: 14,21 | přečteno: 689x
  • Další články autora

Tereza Špetlíková

Chladnokrevně

Tentokrát možná ne tak překvapivé v závěru, ale zato emočně náročné, a to i v průběhu. Všichni víme, jak to může dopadnout, když se dívka zaplete se špatným hochem (někdy i opačně), ale až tak fatálně to končí snad jen málokdy...

24.2.2019 v 9:50 | Karma: 10,15 | Přečteno: 372x | Diskuse| Poezie a próza

Tereza Špetlíková

Robert Bryndza: Do posledního dechu (recenze)

Profesní i osobní život Eriky Fosterové pokračují a v tomto díle (v pořadí již čtvrtém) v obou dochází k dramatickým změnám, které jsme ale všichni tak trochu čekali.

21.1.2019 v 19:06 | Karma: 7,44 | Přečteno: 293x | Diskuse| Poezie a próza

Tereza Špetlíková

Kde domov můj: Příběh hymny

Známe ji všichni. Od vzniku Československa, které mělo nedávno krásné, kulaté výročí „narození“, je naší oficiální slavnostní skladbou, i když jako píseň existuje již od prosince 1834. Teprve před několika dny ale vyšla hymně...

9.11.2018 v 16:33 | Karma: 10,05 | Přečteno: 335x | Diskuse| Poezie a próza

Tereza Špetlíková

I TY můžeš být policistou!

Tramtadadááá!... Na vědomost se dává, že po hasičích k nám dorazili policajti! A ti se nás drží už hezky dlouho. Naštěstí i o nich vymyslelaZuzana Pospíšilová originální, kratičké pohádky ideální třeba jako čtení do postýlek.

7.11.2018 v 8:18 | Karma: 9,61 | Přečteno: 299x | Diskuse| Poezie a próza

Tereza Špetlíková

Padělatel Adolfo Kaminsky

Když budu hodinu spát, třicet lidí zemře... Životní příběh pravých hrdinů zůstává často utajen. Oni sami nemají potřebu ho vyprávět. Naštěstí existují zvídavé dcery.

12.10.2018 v 8:11 | Karma: 12,90 | Přečteno: 386x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

VIDEO: Kdo nejlíp vříská? Soutěž v imitaci racků vyhrál malý chlapec

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

  • Počet článků 172
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 447x
Milovnice všech dobrých příběhů, beachvolleyballu, koček a klavíru!

 

Seznam rubrik