Tereza Špetlíková

Ušijte si mazlíka!

31. 05. 2017 9:46:16
Z originálních, na výrobu poměrně jednoduchých mazlíků si z knihy, jež nabízí celkem 50 nákresů a návodů, vyberete snad každý! Je libo šitého sobíka Marcela nebo snad králíka Archibalda? Dokážete je ušít všechny, i když začínáte!

S myšlenkou doma šitých hraček jsem si pohrávala už léta. Dokonce jsem si myslela, že u pokusu o ušití začnu a zase skončím. Ale od mého prvního pokusu s knihou Tilda a její dům hraček uplynulo už několik měsíců, na šití jsem si vypěstovala slušný návyk, nakoupila dobrou zásobu látek a úspěšně (či méně úspěšně) dokončila prvních pár projektů (většinou oblečení nebo polštářky).

Hračky jsou dle mého názoru specifickou šicí skupinou. Jak jsem zjistila už u velryby od Tildy a nyní jsem si to potvrdila u šití lišáka Baltazara, výroba hraček vyžaduje většinou více druhů materiálů, avšak v nevelkém množství, několik různých pomůcek a zejména velkou porci trpělivosti a - alespoň v mém případě - i času. Je to zkrátka „piplačka“ (malé díly, různé látky apod.). Finančně se rozhodně nevyplatí skončit jen u jedné hračky.

Kniha Ušijte si mazlíka vyšla ve francouzském originále v roce 2010, na český trh ji letos uvedlo nakladatelství Svojtka&Co. Celkem 50 více či méně obvyklých zvířátek pro inspiraci realizovala Clémentine Collinet, jež je zároveň i autorkou návodů a nákresů

Všichni tito mazlíci jsou na první pohled dílem jedné osoby, mají stejného, dle anotace nakladatele „poetického“ ducha. Myslím, že se vám buď musí líbit všechny, nebo žádný. Působí naivně dětsky, ale přitom ne dětinsky. Mají styl a rozhodně jsou originální, a to budou v každém případě i ty vaše, jelikož záleží jen a jen na vás, jakou kombinaci látek, barev, vzorů i typů na ně nakonec použijete, ale také, jak se vám je podaří sešít dohromady.

Já jsem si na zkoušku vybrala zmíněného lišáka Baltazara. Jelikož jsem zrovna trávila den u rodičů na venkově, rozhodla jsem se ho ušít celého v ruce, čehož ještě teď lituji. Jednak se tak stal obrovsky časově náročným (přibližně 8 hodin) a navíc není výsledek tak estetický, jak by mohl být. Mé postřehy z šití jsou následující. Tam, kde je to možné, obkreslete jen polovinu zvířátka (typicky zepředu) a předlohu střihněte z přeložené látky. Dosáhnete tak stejných polovin „tváře“ (nákresy jsou vskutku nákresy). Rovněž doporučuji větší než půlcentimetrový přídavek na švy (klidně centimetr). Jinak lze střihy, nákresy správného otočení, ale hlavně návody (krok po kroku) pochválit, a jak potvrzuje i lišák Baltazar, došít se s nimi ke zdárnému konci, ačkoliv závěrečné sešití mazlíka si ještě jistě vyžádá několik vašich nervů (dobře špendlete).

Já osobně jsem byla ze specifického designu zvířátek zpočátku spíš rozpačitá, ale čím častěji si knihu prohlížím, tím víc si na ně „zvykám“ a zjišťuji, že se mi líbí čím dál tím víc. Přeji příjemnou zábavu u šití mazlíčků! Já i přes zkoušku mé trpělivosti u jednoho určitě nezůstanu, ale příště už jen na stroji.

86 %

Autor: Tereza Špetlíková | karma: 13.96 | přečteno: 724 ×
Poslední články autora